fredag 18 februari 2011

Antikmässan

Det blev ett snabbt men härligt besök på Antikmässan idag.
Mässan rekomenderas, det är så härligt att hitta sakeer som inte alla andra har. Men ibland blir det verkligen inte som man tänkt sig. Jag letade efter två stycken Empir ljusstakar men hittade inte inte vad jag sökte (letat i flera år). Istället blev det ett blåvitt uppläggningsfat och...





Ja jag vet det är inte några ljusstakar. I stället är det en vit Trut från Sandhamn (1957) som fick följa med hem. Jag har alltid sagt att döda djur inte är nått för mig men den här kunde jag inte motstå, den hade en sån vänlig blick. Min lilla son klappade den fint när han kom hem och sa " välkommen hem till oss, du är så fin". Så nu kan vi säga att vi har hund, katt, fiskar och en fin trut. Den sista behöver dock inte så mycket mat men kärlek det får den i massor!
Ta hand om er i kylan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar