måndag 28 februari 2011

Mora klocka


Hittade denna fina bilden på den fina bloggen My sweet Savannah. Tänk att en Mora klocka kan passa så fint in i stilen trots sin storlek.
Foto:mysweetsavannah.blogspot.com/2009/12/mora-clock.html


Denna klocka står i vårt hem. Har inte hittat rätt plats för den än. Det är inte lätt att gömma undan den inte. Min man avskyr den men jag tycker så mycket om den. Det beror mest på att det är min älskade farfar som inte finns i livet nu som har snickrat ihop den och en till som jag "gömt" undan i sovrummet. Ja tänk att möbler kan påverka ens känslor i så hög grad.
Foto: privat

1 kommentar:

  1. Snälla, inte gömma dessa fina klockor! I mitt barndomshem har vi flera stycken och jag älskar dem och deras hemtrevliga tickande. De passar utan problem in i en Svensk Tenn inredning uppblandat med ärvda möbler, modärna tyger och konst.
    Har följt din blogg nu ett tag och du har blivit en favorit att följa varje dag!
    Varma hälsningar
    Alexandra

    SvaraRadera