måndag 20 juni 2011

Vardagstips



Äntligen så har jag efter en hel del provande hittat en matkasse som passar oss i familjen. Recepten är utformade av kokboks författaren och matkreatören Monika Ahlberg (kvinnan bakom Rosendals Trädgårdscafè).
Hon tänker lite som mig när det gäller mat så det är inte så svårt för mig att anpassa maträtterna lite de dagarna det behövs med tanke på barnen. Detta är vardagslyx men i långa längden blir det inte dyrare, detta pga att jag inte längre har en massa onödigt liggande i frysen, efter en förvirrad och stressad tur i mataffären. Helgerna däremot när jag har mer tid så fixar jag eget för jag gillar egentligen att laga mat men på vardagarna är det så skönt med nån annan som tänkt och plockat ihop allt. Rekommenderas!

Foto:mathem.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar