lördag 7 juli 2012

En sväng till Västerås

I dag så blev det en spontan biltur till Västerås för att få se på bilar i kvantitet och även några i riktigt bra kvalitet. Bland annat så hittade vi Hudson Hornet där! För er som sett filmen Cars vet varför barnen gillade detta extra mycket.
Kände mig som 17år igen och tillbaka i Australien. Bodde ett år där i en underbar familj som älskade dessa Amerikanska bilar. Mannen i huset byggde en egen Ford 34 i garaget medan jag var där. Jag älskar att lära mig nya saker som jag först har lite förutfattade meningar för men som jag sen lär mig att få kunskap och respekt för. Pappan i huset levde bokstavligen i garaget och tog med mig på massa olika spännande "Swap meetings", det var en spännande tid väldigt långt från mitt vanliga liv här hemma i Sverige.

Sen fick vi stressa hem och för att hinna tända grillen innan våra kära vänner kom på middag. Kvällen avslutades uppe på verandan, oj vad varmt det var hela kvällen, underbart!

Foto: Privat


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar