fredag 27 september 2013

Att kunna njuta av att vara en bit på väg

Satt och titta på kort igår. Roligt att se att det går framåt med alla projekt trots att det känns som om vi står på samma plats och trampar. Ett av rummen som inte är helt klart är köket men mycket har hänt. Så i väntan på nästa steg så skall jag vara bättre på att njuta av det vi gjort.
 Det var en hel vägg mellan köket och matsalen med en ingång genom en vacker spegeldörr. Spegeldörren behöll vi men vi skruva upp en halv vägg i stället för en helvägg. Tidigare ägare hade ett skrivbord i köket med bokhylla över i stället för mer arbetsplats.
Ljus och arbetsyta var mitt största och första behov! Så här (se foto ovan) så är den gamla väggen nedriven och den nya är på väg upp.

Vår duktiga snickare fixade lister för fullt efter mina önskemål.
Så här ser den ut nu från matsalen när dörren är stängd.
Här ser ni min arbetsyta och allt det härliga ljus som nu kommer in i mitt kök.

Om något/några år så skall jag utöka arbetsytan under fönstret och byta ut den gamla köket på den andra väggen men tills dess så får jag njuta av det som vi hunnit med än så länge.
Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar