onsdag 12 mars 2014

Sydafrikas fantastsiska djur.

Jag har haft turen att få möjligheten att få besöka safariparken Thanda i Sydafrika ( Thanda betyder kärlek). Här bodde vi i fina tält i några dagar och fick möjlighet att se dessa vackra djur på nära håll:
 
 

 
 
 

  





 


 
 
Denna resa har jag drömt om i många många år och denna resa kommer jag att hålla varmt i mitt hjärta. Sydafrika är verkligen ett land med kontraster, ett land att älska men även att ha respekt för.
Den delen som mina barn gillade bäst var den delen som jag visar här ovan, dvs djuren. Djuren som vi borde ta vara på och skydda på alla sätt men som vi sakta ser blir färre och färre. Tack och lov så kämpar bland annat Thanda för att motverka denna hemska utveckling. Vill ni hjälpa till så finns mer info på Thandas hemsida http://www.thanda.com/.
 
Foto: Privat
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar