tisdag 1 oktober 2013

Att anpassa sig efter ett golv

Ja som jag redan berättat så har vi vattenskada i det vanliga badrummet så nu använder vi badrummet i källaren i stället. De tidigare ägarna använde inte rummet förutom till förråd så det första vi gjorde var att kakla om väggarna och sätta in ett stort hörnbadkar, för vi älskar att bada. I framtiden så vill vi också sätta in en glasdörr ut i trädgården för att få mer ljus (därför har vi ett tomt hörn i badrummet där endast tvättkorgen står). Golvet fanns där tidigare men det fick vara kvar för min man tycker om det, dock så kräver golvets färg inredning som matchar, vilket inte alltid är så lätt men jag tycker att det börjar likna nått.

 Tänk vad mycket det gör med handdukar från Missoni och 
en spegel i klassisk modell som mjuknar upp det hårda. 
Dusch och bastu döljer sig på vänster sida av fotot.
 Betongljusstake från Tove Adman och ljuvligt badsalt gör att jag gärna stannar här länge.
Här där den svarta tavelramen är där vill jag ha en dörr ut i trädgården för ljus men också så att killarna lättare kan springa ut och rulla sig i snön efter bastubad på vintern.

Foto: Privat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar