tisdag 12 november 2013

Att börja lite i smyg med julpyntet

Hemma så har jag nu börjat plocka fram julen lite i smyg. Jag längtar så på att få gå lös helt men jag lovade mig själv tidigt i livet att inte börja julpynta innan min födelsedag i slutet av november men jag kan liksom inte hålla mig. Här är mina smyginlägg i hemmet:
Renfällen på utebänken och kransen gjord av grenar på väggen, julkransen får sättas upp senare.
 
Första hyacinten är inköpt på underbara Zetas handelsträdgård, den får lysa upp träfatet med barnens alla kastanjer som dom plockat på vägen hem från skolan.
Lilleman däremot han tvekar inte med att sätta igång julen i tid så han har bakat ut och gräddat pepparkakor. Så härligt att se honom sätta igång på eget initiativ och klara allt själv. 
Själv så håller jag mig fortfarande kvar vid höstens mat så som underbara musslor. Lätt och gott!

Ja så har vi det här hemma för tillfället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar