Visar inlägg med etikett Källaren. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Källaren. Visa alla inlägg

tisdag 1 oktober 2013

Att anpassa sig efter ett golv

Ja som jag redan berättat så har vi vattenskada i det vanliga badrummet så nu använder vi badrummet i källaren i stället. De tidigare ägarna använde inte rummet förutom till förråd så det första vi gjorde var att kakla om väggarna och sätta in ett stort hörnbadkar, för vi älskar att bada. I framtiden så vill vi också sätta in en glasdörr ut i trädgården för att få mer ljus (därför har vi ett tomt hörn i badrummet där endast tvättkorgen står). Golvet fanns där tidigare men det fick vara kvar för min man tycker om det, dock så kräver golvets färg inredning som matchar, vilket inte alltid är så lätt men jag tycker att det börjar likna nått.

 Tänk vad mycket det gör med handdukar från Missoni och 
en spegel i klassisk modell som mjuknar upp det hårda. 
Dusch och bastu döljer sig på vänster sida av fotot.
 Betongljusstake från Tove Adman och ljuvligt badsalt gör att jag gärna stannar här länge.
Här där den svarta tavelramen är där vill jag ha en dörr ut i trädgården för ljus men också så att killarna lättare kan springa ut och rulla sig i snön efter bastubad på vintern.

Foto: Privat

torsdag 10 februari 2011

Före och efter bild.


Före snabb fix....

Efter lite snabb fix....

Gått och retat mig på vårat framtida spa, som förr förra ägaren satte igång men ingen har avslutat. Bastum finns på plats och dusch men inget badkar och inget mys. Det har inte varit första prioritet trots att vi gillar att hänga där nere i källaren. Fick igår idéen att jag måste göra nått så det fick bli lite pynt och en ny spegel. Kanske detta kan vara det första steget till att orka göra mer.

torsdag 12 augusti 2010

Badrummet i källaren


Badrummet i källaren ligger bara på drömstadiet idag. Just nu ser det ut som ett klassiskt bastubadrum från 80talet. Vill ändra på detta. Denna bild fick fart på tankarna igen.
Foto: Skonahem.com