Jag har varit ute två gånger och skottat i dag för att underlätta för leveranser, oj vad det har vräkt ned.Tur att det i iallafall är någon här på kontoret som uppskattar all denna snö, Tösen har inte velat gå in utan vill att det kastas snöbollar hela dagen. Hon älskar snö!
Foto: Privat
Visar inlägg med etikett Tösen. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Tösen. Visa alla inlägg
onsdag 21 januari 2015
söndag 1 december 2013
1a Advent
Vi har njutit av att vara bortbjudna hela helgen till olika underbara vänner så vi har inte riktigt hunnit med advent här hemma men nu sitter jag här uppkrupen i soffan och ser på reprisen av "Så mycket bättre" med underbara Agnes.
Tänk vad livet är härlig.
Lilltösen hon längtar efter snön men i väntan på den så njuter hon för fullt av frosten!
måndag 19 november 2012
Längtar efter snön
Måndag igen och idag så var det faktiskt lite kallare jippie så jag fick skrapa rutorna på bilen så kanske är snön snart på väg. Jag hoppas på det för då blir allt lite ljusare något som jag längtar efter i allt detta mörker.
Foto: Privat
onsdag 27 juni 2012
Prinsessan på ärten
Ja våran lilla tös hon är rolig hon. Istället för att vilja gå ut direkt efter frukosten så går hon och lägger sig en stund till i sin andra säng i tv rummet. För mig som är lite morgonseg så passar detta perfekt. På så sätt så hinner vi båda komma igång lite mjukt och försiktigt.
Foto: Privat
onsdag 11 april 2012
Inte en lugn stund
Konstig vecka denna vecka tycker tösen. Inget är som det skall, husse åker till jobbet som vanligt men sen är det ett himla farande. Lilla killen är med kompisar, stora killen är med sin morfar för att besöka en isbrytare och matte skall skynda sig till Ikea innan alla kommer hem igen. För att kunna hålla koll på alla så har tösen intagit sin viloplats i mitten av den hårda trappan.
Det är inte alltid så lätt att vara hund.
Foto: Privat
onsdag 7 mars 2012
fredag 13 januari 2012
Äntligen fredag
Jag kan inte förstå hur det kan vara så svårt att komma tillbaka till rutinerna igen efter jullovet. Småkillarna är omöjliga att få att somna på kvällarna och på så sätt kommer jag i sängs alldeles för sent. Inte bättre blir det att vi skall fira jul med barnens farmor och farfar i helgen och då kommer dom absolut inte att vilja gå och lägga sig i tid. När skall man hinna ta igen sömnen?
Trevlig helg!
Foto: Privat
torsdag 29 december 2011
Obeskrivlig kärlek
Borta bra men hemma med sin älskade lilla tös det är bäst!
Det var ett kärt återseende idag när vi hämtade hem lilltösen och lilla katten.
Tänk att glädjen kan vara så stor.
Tack kära pappa för att du ställde upp och tog hand om våra älsklingar.
Foto: Privat
söndag 2 oktober 2011
Färskt så att det sprattlar
Ja här ser ni resultatet av den här härliga oktoberdagen. Vi fick även med oss några abborrar och två gösar, inte helt fel när maten är så färsk så att den nästan sprattlar på tallriken.

En som inte riktigt förstod sig på de sega sprattlande varelserna var den här lilla tösen som hellre ville ägna dagen till att bada i det kalla vattnet.

Foto: Privat
En som inte riktigt förstod sig på de sega sprattlande varelserna var den här lilla tösen som hellre ville ägna dagen till att bada i det kalla vattnet.
Foto: Privat
torsdag 22 september 2011
Att göra nått man inte får.
Ser du stenen? Hon vet att hon inte får ta stenen men hon tycker att den är så spännande. På nått sätt så är det toppen att hålla stenar i munnen när man är glad och bara måste hålla i nått. Hon är precis som ett busigt litet barn. Så mysig men samtidigt så busig.

Trevlig Helg kära vänner.
Foto: Privat
Trevlig Helg kära vänner.
Foto: Privat
lördag 20 augusti 2011
Regnet bara öser ner..
Regnet öser ner här hos mig så helst skulle jag vilja göra som lilltjejen dvs bara lägga mig och ta det lugnt, kanske läsa en bra bok och mysa vid brasan och låta regnet dra förbi.I stället så är det fullt på agendan med barnkalas, shopping och middag med vänner.
Fast med goa vänner och glada ungar så behövs ingen sol för gemenskap skapar värme och ljus.
Foto: Privat
Fast med goa vänner och glada ungar så behövs ingen sol för gemenskap skapar värme och ljus.
Foto: Privat
söndag 3 april 2011
Tösen
Här är lilla "Houdini". I dag blev det fixande i trädgården med att sätta upp extra höga kompostnät så att lilla tösen inte kan smita mer. Kompostnäten får vara där tills vi får tid över så att vi kan bygga ett snyggt staket istället. I bland får det praktiska gå före det estetiska. Tösen är viktigare än allt annat.
Foto: Privat
torsdag 15 april 2010
Hemlis..
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
