Här kommer ett litet tips som jag fick från förskolan för några år sedan. Vi fick i uppdrag därifrån att ta med oss lite sand så att dom skulle kunna jämföra sand från olika delar av världen.
Detta tyckte vi var en rolig idé så den har vi fortsatt med och nu har vi en liten samling på badrums hyllan. Det är så härligt att bli påmind om resorna på ett så positivt sätt som sand, sand är för mig sol, bad och vila.
Glöm dock inte att fråga dem som äger stranden om det är okey först. Man skall alltid visa respekt och inte bara ta.
Foto: Privat
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar